Číslo registrace služby: 9646137
Služba je poskytována od: 1. 1. 2019
Místa poskytování služby: Karlovarský kraj (především Bochovsko, Tepelsko, Toužimsko, Žluticko)
Registr poskytovatelů sociálních služeb (zde najdete aktuální provozní dobu, kontakty…)
Kontakty na pracovníky Českého západu
Základní činnosti služby:
- dluhové poradenství
- zprostředkovaní kontaktu se společenským prostředím,
- sociálně terapeutické činnosti (poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva)
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů při obstarávání osobních záležitostí
Cílová skupina
- osoby v krizi
Věková struktura cílové skupiny:
- dorost (od 18 let)
- mladí dospělí (19 – 26let)
- dospělí (27 – 64let)
- mladší senioři (65 – 80let)
- starší senioři (nad 80let)
Cíle služby:
- prevence sociálního vyloučení a jeho prohlubování,
- prevence sociálně rizikových jevů,
- sociální začleňování,
- mírnění negativních důsledků a rizik životních situací uživatelů včetně jejich dopadu na společnost,
- řešení dluhové problematiky, aktivní komunikace s věřiteli a exekutory, tvorba splátkových kalendářů, pomoc při přípravě a podání návrhu na insolvenční řízení, pomoc při jednání s insolvenčním soudem
- pomoc uživatelům znovu nabývat sociální kompetence,
- předávání informací, které jsou pro uživatele potřebné pro získání větší suverenity
Principy služby
Dluhový poradce se ve své práci řídí následujícími principy práce:
- dodržování práv uživatelů – sociální služba je poskytována s důrazem na respektování vůle, ochrany důstojnosti, soukromí a dalších práv uživatelů,
- zplnomocňování uživatelů – sociální služba je poskytována způsobem, který provází a vzdělává uživatele tak, aby mohl napříště své potřeby naplňovat samostatněji,
- služba probíhá v přirozeném prostředí uživatelů,
- služby na sebe navazují,
- služby jsou snadno dostupné (princip nízkoprahovosti).
Popis realizace
- pomoc uživatelům při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí: pomoc při vyřizování běžných záležitostí, pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
- pomoc při jednání s věřiteli, institucemi
- vytváření návrhů na vyhlášení insolvence uživatelů
- podpora uživatele k co nejsamostatnějšímu a aktivnímu způsobu života při řešení svého problému
- tvorba splátkových kalendářů
V případě potřeby nám můžete zaslat podnět, připomínku či stížnost.
Podat podnět online:
Formulář a informace ke stažení ZDE.
Sociální služba odborné sociální poradenství je poskytovaná za finanční podpory Karlovarského kraje.